ALTRES DINÀMIQUES



I quines altres coses fan els nins i nines del Molí d'en Xema?

  • GRUPS INTERACTIUS
  • RACONS
  • HORT ESCOLAR
  • TEATRE
  • FILOSOFIA 3/18
  • TALLERS FAMILIARS


GRUPS INTERACTIUS

Són agrupacions heterogènies en l'aula on més d'un adult dinamitza el treball de l'alumnat. Aquests adults poden ser professors o voluntariat. Es pretén potenciar els aprenentatges dins l'aula, disminuir la competitivitat, generar solidaritat i augmentar l'aprenentatge acadèmic. Estan pensats perquè l'alumne rebi una educació de màxima qualitat i es tracte d'introduir en l'aula els recursos necessaris perquè l'alumnat pugui aconseguir l'educació amb les màximes expectatives possibles.

Durant la sessió es fan un quatre o cinc activitats diferents i els alumnes van canviat d'activitat en un temps determinat pel tutor de la classe.

El treball en grups interactius consisteix en potenciar la interrelació dels alumnes, que ells sols, cooperant entre tots puguin realitzar l'activitat, l'adult és le que ha de potenciar les interaccions i el moderador així com la persona que ajuda a que tots els alumnes participin en l'activitat.




RACONS

El treball per racons és una forma d'organització que permet a l'alumnat el desenvolupament d'hàbits elementals de treball, l'establiment i compliment de normes i el desenvolupament de la seva autonomia. Aquest tipus de plantejament respon a la necessitat d'establir unes estratègies organitzatives per tal de donar resposta a les diferències, interessos i ritmes d'aprenentatge de cada nen i nena. Es tracta de posar a l'abast de l'infant elements de l'entorn que incentivin l'exploració sensorial i l'experimentació.


El treball per racons potencia la necessitat i ganes d'aprendre dels infants i d'adquirir coneixements nous, ja que desenvolupa l'esperit de recerca i d'investigació i afavoreix la utilització de diferents tècniques i estratègies d'aprenentatge a l'hora de trobar solucions als problemes plantejats. Per una altra banda, els ajuda a ser conscients de les seves possibilitats, a valorar els seus avenços, a acceptar els errors i a continuar treballant i no rendir-se davant de les dificultats. Afavoreix l'autonomia de l'infant, i l'ajuda a ser responsable amb el material i en el treball. Facilita el seguiment individual i constant per part del mestre dels progressos i dificultats de l'infant i l'observació de les estratègies que utilitza per aconseguir els objectius fixats.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada